Skidresa till Romme Alpin

Hej! Nu är jag hemma igen, vilket är galet skönt. Men dessa dagar har varit riktigt underbara! Jag följde då med min kompis Kajsa till Romme Alpin för att skida.  Vi åkte iväg i måndags, under bilresan stannade vi bland annat på ett shoppincenter i Gävle.  Dock köpte jag ingenting.  Sedan åkte vi några tinmar till innan vi äntligen kom till hotellet. Vi hade lite tid över så vi åkte till en galleria.  Köpte lite underkläder & halstabletter.  

Dagen där på åkte vi till backen. Jag som aldrig skidat slalom i mitt liv skulle då göra det för första gången. Först fattade jag ingenting om hur man skulle svänga och allt bara snurrade i huvudet. Men efter några totalt okontrollerade störtlopp &  fall så förstod jag hur man skulle göra. Steg för steg började vi åka i de mer avancerade backarna. När dagen närmade sitt slut hade jag till och med åkt i en av de svåraste backarna! Dock gick det inte så bra haha! Men denna dag var vädret helt sjukt fint & backarna var riktigt härliga!

På kvällen åkte vi till ett spa hotell, superlyxigt! Måste säga att det var väldigt tur att rummet var ljudisolerat, annars hade det varit hemskt för de andra hotellgästerna..Jag & Kajsa var inte direkt tysta om man säger så ;)

När morgonen kom var det inte lätt att ta sig upp. Men vi tog oss upp till sist, käkade frukost & åkte iväg till backen aka Romme.   Dagen innan tyckte jag redan att jag var proffs på att skida, men insåg att jag inte var det då det gick jäkligt mycket bättre denna dag!

Vi skidade ner för backarna,  åkte lift upp & allt gick jättebra tills vi skulle åka en ankarlift upp igen. Det var inte det att vi inte åkt ankarlift tidgare, det var nästan den ända lift vi åkte.  Vi höll nämligen på att "sladda" i liften från sida till sida. Men Kajsa råkade sladda iväg oss alldeles för mycket så vi hamnade  i en snöhög = vi ramlar ur liften. Sedan låg vi där och skrattade tills vi grät haha! Men när vi skrattat konstant  i ca 15min tog vi av skidorna och traskade iväg mot närmsta backe. Därefter höll vi oss till stolsliften.  

På kvällen åkte vi och simmade och tog det mest lugnt då vi var helt sjukt trötta.

Idag fick vi sovmorgon! Vi sov förstås för länge så vi missade frukosten. Istället åt vi godis & såg på film. Sedan var det dags att packa ihop och börja bege sig hemåt igen.

Men oj vad kul det har varit! Måste göras om någon gång hihi :D
Bjuder på lite halv fula mobilbilder från resan, enjoy !








Vardag, Övrigt | |
Upp